tirsdag 15. mars 2011

Beplantning av nytt staudebed.

Våren 2009 satte jeg igang med beplantning av ett stort staudebed som tidligere var igjengrodd av svallerkål. Plantene som stod der, ble fjernet og svart duk ble lagt over og lå èn sesong. Da klarte jeg ikke å vente lenger, og spavendte jorda(med god hjelp av Mathias, eldstemann).


Iris pallida "Variegata".
Avsluttet bedet ifjor, etter diverse omrokkeringer, men jeg har mistanke om at det nok blir flere. Bedet har jeg fylt med diverse stauder, bl.a. riddersporer, heuchera, forglemmeieisøster, iris, daglilje og bakerst en hekk med buksbom. Jeg er veldig spent på hvordan det blir i år. Jeg er spesielt spent på om Iris pallida "variegata", som jeg kjøpte flere av i fjor sommer, har overlevd. Måtte til Sverige for å finne de..

Mathias er flink og hjelper til.

Daglilje "White Sheperd".

Malurt, alunrot "Palace Purple", ¨stripegress og daglilje.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar